There was an error in this gadget

Isu hutang eropah, 2012 kejatuhan ekonomi dunia,anda bersedia?

Posted by Tongkat Warden | Posted in , , , , , , | Posted on 11:46 PM

Kalo korang tengok berita luar negara,mesti dah selalu dengar berkenaan isu hutang2 negara di eropah..yg peliknya adalah,negara2 yg t'kaya didunia m'punyai hutang yg besar. Sebagai cthnya, Amerika Syarikat menduduki tangga pertama negara paling banyak hutang iaitu AS$13.9 trilion diikuti Kesatuan Eropah (AS$13.7 trilion), Britain (AS$8.9 trilion), Jerman (AS$4.7 trilion), Perancis (AS$4.6 trilion dan Jepun (AS$2.4 trilion).



Tapi negara2 miskin pon masih m'punyai hutang yg byk,cuma jumlah tidaklah sebesar negara maju. Namun,tak ke pelik,negara2 yg kaya ni berhutang begitu byk tp hutang kepada sape? kalo dh b'hutang,mestilah ada pemiutang, tul tak? admin xnak berikan sebarang spekulasi,adalah lebih baik korg buat kajian sendiri siapa dalang yg m'jd watak utama kepada kejatuhan ekonomi dunia. Yang perlu ditekankan adalah cara kita bersedia m'hadapai keruntuhan ekonomi dunia. Adalah satu p'bohongan yg nyata kalo kata Malaysia xt'kesan dengan runtuhnya ekonomi dunia ni nnt.

Sistem ekonomi yg sedang kita gunakan sekrg sedg menuju ke p'akhirannya..ekonomi semakin tenat. Allah sudah pon m'beri peringatan kepada kita sejak 1400 tahun yg lalu.

"Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah dan tinggalkan sisa riba." ( al-Baqarah : 278 ).

menurut sesetengah p'dapat ayat ini adalah ayat t'akhir yg diturunkan..dan perkara ini lah yg m'jd senjata utama dajjal bg menguasai dunia. Riba' telah pon menguasai ekonomi dunia . Ingatkah kita pada antara bahaya dajjal,dimana akan datangnya dajjal dengan syurga dan nerakanya. Apakah anda bersedia jika dilanda kesusahan? Dimanakah kita ketika itu?

Ada beberapa pengkaji konspirasi dajjal, mereka(yahudi) akan memperkenalkan duit maya,iaitu duit dengan menggunakan kad kredit,debit kad dan mcm2 lg b'kaitan cip. kita akan semakin sukar memegang duit. mereka akan membuat kita tak memiliki apa2. memang ada cara nak 'counter' balik masalah ni dengan menaikkan emas sebagai matawang sbb emas sesuatu yg b'nilai dan harga ditentukan komoditi b'banding nilai matawang yg ditentukan oleh org2 t'tentu. dan kalo ade usaha pon nak buat emas jd matawang,dh t'lmbt sbb kita diambang keruntuhan.

Nasihat admin, sme2lah kita kembali ke norma2 kehidupan yg asal. Bilakah kita belajar b'cucuk tanam? pandaikah kita menyembelih binatang?berternak?memasak?bagaimana pula dengan survival skill andaikata ditimpa musibah?b'sedialah dengan segala kemungkinan kerana kita adalah umat akhir zaman. Zaman dimana munculnya dajjal,imam mahdi, yakjuj dan makjuj dan turunnya nabi Isa. Kesukaran dan p'deritaan bakal menanti kita..adakah anda sedar dan bersedia?

Comments (0)

Post a Comment