There was an error in this gadget

Perginya Nordin Mat Top Dan Datangnya Gigolo

Posted by Tongkat Warden | Posted in , | Posted on 12:16 PM


Sepertimana yang korang tahu,Nordin Mat Top adalah slh sorang pengganas yg dikhendaki di Asia. Dan tahun lepas kita digemparkan dengan penyerbuan oleh polis Indonesia dan dilaporkan telah berjaya membunuh Nordin Mat Top. Namun,disebalik tu ada yg melaporkan, mereka yg t'bunuh b'sm2 Nordin dikatakan terdapat tanda-tanda mati syahid. hmmm..hanya Allah Yang Lagi Maha Mengetahui.

Walaupon topik ni agak lari dari isu semasa Malaysi,tapi aku nak gak cerita kat korang pasal xsampai setahun pon, Bali dah diaibkan dengan kehadiran gigolo yg cuba menarik pelanggan asing.

Pihak polis Indonesia menangkap 'gigolo pantai' tu lepas diorang tahu yang ada dokumentari yg b'tajuk Cowboys in Paradise pasal kehidupan beberapa remaja lelaki yang tinggal berhampiran pantai, keluarga dan wanita.

Jadi secara logiknya,kalolah bali tu diancam pengeboman jika b'lakunya maksiat,aku rasa tak jadi masalah..hahaha..bukan aku nak sokong orang pengebom ni cuma kalo sesuatu p'kara tu boleh m'halang kejahatan dari b'laku,aku rs elok la dilakukan. Cuma bila bom tu diletupkan dan mengenai org yg xb'slh,tu yg xbest. Patut kasi bom gigolo-gigolo tu..

Walaupon yg t'libat adalah orang bukan Islam tapi m'jd tggjwb kita m'cegahnya. Kira bagus la polis Indonesia cuma t'lambat b'tindak. Kita sekarang semakin disempitkan dengan b'dakwah kepada orang Islam semata-mata padahal zaman rasul dlu,baginda b'dakwah pada orang kafir jugak. Sebenarnya tggjwb dakwah tu sama je kepada org Islam dan orang kafir cuma cara mungkin b'beza.

Memang kalo korang dengar pengeboman tu satu keganasan,tapi aku nak ajak korang fikir,nape rasulullah dulu suruh dibakar jek umah orang yg xsembahyang kat masjid @ surau? dan rotan budak yg dah smpai umor 10 tahun kalo xnak sembahyang walhal kalo diorang sembahyg pon tkt niat xikhlas@ t'paksa.

Jadi yg aku nampak adalah,xsalah kalo satu2 ancaman tu dapat m'halang daripada b'lakunya maksiat atau m'bawa kita ke jalan kebenaran. Sebab Allah juga memberikan peringatan dalam pelbagai bentuk antaranya ancaman untuk mencampakkan ke dalam api neraka kepada sape-sape yg xb'iman..haaa...jd pak ustaz aku arini..hahaha..

Comments (0)

Post a Comment